Obsolete mod *please delete thread*

Vlock

New Member
Dec 27, 2010
25
0
1
#1
-NGE UI Mod-

EDIT : This version of the mod is obsolete. To download the latest version, download it off of the updated thread on the releases page.

Thanks to Kay for busting her butt on completing what we started. She truly has become a god! <3


This thread should be deleted if a mod can do so.
 

jedibrents

New Member
Feb 8, 2011
1
0
0
#2
RE: NGE UI Mod

This is awesome man. It was exactly what I was looking for and the reason I was pointed to this site. Not so much want the whole interface but the Icons is what I wanted!! I going to try it out! Thanks.
 

Kayliaah

Relic
Staff member
Moderator
Aug 30, 2010
322
1
18
#3
RE: NGE UI Mod

Oh god LOL the good times working on this mod, damn you Vlock for always posting the first version that I completely failed lol.

v1, bad.
v2, reworked the v1 which was a bad idea.
v3, remade from scratch.

So v3 is done, will be released soon.






Then I'll be able to work on the CU interface, FINALLY.
 

Vlock

New Member
Dec 27, 2010
25
0
1
#4
RE: NGE UI Mod

Kayliaah said:
Oh god LOL the good times working on this mod, damn you Vlock for always posting the first version that I completely failed lol.

v1, bad.
v2, reworked the v1 which was a bad idea.
v3, remade from scratch.

So v3 is done, will be released soon.






Then I'll be able to work on the CU interface, FINALLY.
I quit working on the mod AGES and AGES ago. I personally have just quit modding. I am too impatient and get too frustrated. Only mods I do now are things I want to see happen for myself (such as item changes and what not...and even then I almost always steal work and alter it to makke my life easier...that being said I dont steal work and then release said work as my own. Im just lazy.)

I personally look forward to YOUR mod release, with the NGE graphical changes.
 

Kayliaah

Relic
Staff member
Moderator
Aug 30, 2010
322
1
18
#5
RE: NGE UI Mod

I quit working on the mod AGES and AGES ago. I personally have just quit modding. I am too impatient and get too frustrated. Only mods I do now are things I want to see happen for myself (such as item changes and what not...and even then I almost always steal work and alter it to makke my life easier...that being said I dont steal work and then release said work as my own. Im just lazy.)

I personally look forward to YOUR mod release, with the NGE graphical changes.
Ah don't worry about it lol, I know what you mean, IT IS frustrating when you don't manage to do what you'd like, sometimes it happens after a while digging and sometimes well you drop it or go insane.

I'm hoping to release it on time and not wait too long, need to see if I can make that crazy installer where you can pick what you want, we'll see. :D
 

Kayliaah

Relic
Staff member
Moderator
Aug 30, 2010
322
1
18
#7
RE: NGE UI Mod

Luckily there's a lot of software for that, check out smartinstall, I think that's the name anyway.. On my phone so I cba to Google it. :p
Yeah too many, I think I tested most fo them, at least the more famous ones (over 20 different install makers), and only one really had what I was looking for and of course it is NSIS.
There is no GUI and everything is done by scripts, but it does exactly what you want.

Being able to choose each component is needed, with a checkbox for each component etc...
That's mainly for this that I use NSIS, already got my own heavy edited script, still needs some work though.

For anything else (basic installer), anything will do really.



Ugh, haven't touched NSIS for two years and reading my old script makes me dizzy, I'll have to get back into it.
 

Kayliaah

Relic
Staff member
Moderator
Aug 30, 2010
322
1
18
#8
RE: NGE UI Mod

Completely forgot to post the updates, silly me.

Finished the NGE UI mod, started and finished the CU one as well (it was quick), fixed a few things here and there and versions changed respectively to 3.2 and 1.2, and after extensive testing I should say that the interface mods are FINALLY done.


Pics of the installers.






Pics of the interface. (screenshots are big so I'm only posting the links)

CU
http://img705.imageshack.us/img705/1281/37545320.png

NGE
http://img824.imageshack.us/img824/1074/nge.png



GOODIES!

Target Status.





You can still pick the colored icons only and keep the PreCU interface.

http://img841.imageshack.us/img841/122/cungeiconsprecuui.png


Login Screen.

http://img828.imageshack.us/img828/7214/newloginscreent.png


Loading Screens. (Not too fanciful)

http://img218.imageshack.us/img218/3742/hansololoadingscreen.png
http://img96.imageshack.us/img96/6761/landoloadingscreen.png




And more.
 

Kayliaah

Relic
Staff member
Moderator
Aug 30, 2010
322
1
18
#10
RE: NGE UI Mod

You don't need to be a CU/NGE fan at all, but as long as you can accept such a modification without going crazy "Zomg but the CU/NGE destroyed mah game!!" lol. Some people will never understand.

For instance take your hit particle mod (if it's still in the works), it comes from CU/NGE and I'm sure a lot of people are going to rage at it, but it doesn't matter because there are people interested.
 

Tonberry

New Member
Aug 30, 2010
372
0
0
www.modthegalaxy.com
#11
RE: NGE UI Mod

CU didn't bother me too much, although it doesn't compare to pre-cu. NGE is debatible. I can however say I've hated every UI change SOE have made over the years in terms of both visuals and functions other than the apperence tab and improved search which were nice additions.
 

Kayliaah

Relic
Staff member
Moderator
Aug 30, 2010
322
1
18
#13
RE: NGE UI Mod

Uli said:
gj Kay

<3
HELLO.

I haven't been able to log on MSN for a while now, my email address is ONCE AGAIN broken as Hotmail still think I'm a freaking bot.
I noticed my account has been sending spam stuff to all my contacts, this is bs I think I'll just close it down for good.
 

Uli

Moderator
Staff member
Moderator
Aug 30, 2010
207
0
16
#14
RE: NGE UI Mod

Kayliaah said:
Uli said:
gj Kay

<3
HELLO.

I haven't been able to log on MSN for a while now, my email address is ONCE AGAIN broken as Hotmail still think I'm a freaking bot.
I noticed my account has been sending spam stuff to all my contacts, this is bs I think I'll just close it down for good.
you know my mail if you remake your hotmail lol
 

Kayliaah

Relic
Staff member
Moderator
Aug 30, 2010
322
1
18
#15
RE: NGE UI Mod

Uli said:
Kayliaah said:
Uli said:
gj Kay

<3
HELLO.

I haven't been able to log on MSN for a while now, my email address is ONCE AGAIN broken as Hotmail still think I'm a freaking bot.
I noticed my account has been sending spam stuff to all my contacts, this is bs I think I'll just close it down for good.
you know my mail if you remake your hotmail lol
Well I think yeah. :s
Still not unbanned?


I want to release the mod, but should I write something on SWGEmu as well? Sounds like a waste of time imo.
 

Kayliaah

Relic
Staff member
Moderator
Aug 30, 2010
322
1
18
#17
RE: NGE UI Mod

I completely forgot about IRC, but it scares me.
Lots of random folks there, and they are so vulgar ugh!

Is there a private channel or something?
Last time I checked my mIRC didn't work, I should use something else,, not that Firefox addon though it's ugly as hell.
 

Uli

Moderator
Staff member
Moderator
Aug 30, 2010
207
0
16
#18
RE: NGE UI Mod

Kayliaah said:
Uli said:
Kayliaah said:
Uli said:
gj Kay

<3
HELLO.

I haven't been able to log on MSN for a while now, my email address is ONCE AGAIN broken as Hotmail still think I'm a freaking bot.
I noticed my account has been sending spam stuff to all my contacts, this is bs I think I'll just close it down for good.
you know my mail if you remake your hotmail lol
Well I think yeah. :s
Still not unbanned?


I want to release the mod, but should I write something on SWGEmu as well? Sounds like a waste of time imo.
Might as well try release it over there as well.
Might as well try get it around, I know a few people will just want the CU Icons but some will want everything
 

Kayliaah

Relic
Staff member
Moderator
Aug 30, 2010
322
1
18
#19
RE: NGE UI Mod

I know I know...

Been re-reading the old threads on the old forums, lol what a blast from the past.

SWGEMU Mods
NGE UI MOD

That's where it all started, Vlock had the ideas, started the threads, you came along and offered your help, I got interested and followed around lol.

Between the people who wanted to try it out and the ones who couldn't read and thought we were going to force them into using those mods, good times and people kept coming.

Ah well.
 

Kayliaah

Relic
Staff member
Moderator
Aug 30, 2010
322
1
18
#20
RE: NGE UI Mod

* Currently making a thread in Releases and writing a big post to accompany the CU & NGE GUI Mods release *


Coming today, stay tuned.